ABD'li uzmanların yeni bir çalışması, kadın patronların birer 'ofis annesi' gibi oldukları için, daha çok sevildiğini gösterdi. İşyerindeki dinamiklerin aile içindeki işleyişe benzediği biliniyor. Yeni bulgulara göre ayrıca, kadın yöneticilerin karşısındakinin duygularını doğru anlamaktaki becerisi, çalışanlarından alacağı notu da belirliyor. Oysa aynı şey, erkek yöneticiler için geçerli değil.
Çalışanlar yüz ifadeleri veya ses tonundaki değişimlerin erkek patronlarca anlaşılmasını beklemiyor. Sonuçta, patron değerlendirmede de toplumsal cinsiyet şablonlarının etkili olduğu görülüyor.
Araştırmada yarım gün çalışan öğrenciler ve 78 yöneticiye yüz ifadelerini gösteren bir dizi fotoğraf ve farklı ses tonları içeren ses klipleri verilip oylamaları istendi. Çalışanlara da yöneticileri, destekleyicilik, ikna edicilik ve hissettirdikleri genel tatmin açısından oylamaları söylendi. Araştırmayı yürüten Syracuse Üniversitesi'nden Kristin Byron, "Kadın yöneticilerin, çalışanın duygularına karşı erkekten hassas olması ve hassasiyetini duygusal destek vererek göstermesi bekleniyor" diyor.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.