Reklam molalarını değerlendirin

Televizyon izlerken filmin ya da dizinin en heyecanlı yerinde reklam başladığında herkesde bir öfke oluşur ya siz bu fırsatı kendiniz için faydalı olacak şekilde değerlendirebilirsiniz. Reklamların sıklığını göz önünde bulundurursak, bir akşamda en az yirmi defa yerinizden kalkıp oturacaksınız. Buna bir de bacak kaldırma egzersizini eklendiğinde sizi televizyon izlerken de mükemmel bir forma kavuşturacak bir egzersiz seti.

Televizyon kanalını değiştirin

Bu hareketin size bir şey kazanmdırmayacağını düşünebilirsiniz. Yalnız araştırmalar gösteriyor ki televizyon kumandası kullanmak yerine, koltuğunuzdan kalkıp kanal değiştirirseniz ve bu hareketle odada bir dakika süreyle yürürseniz, bir senede 2.2 kilo verme şansınız var. Teknolojinin kolaylıklarından vazgeçmek çok da zor değildir. Kumandayı saklayın ya da birinden bunu yapmasını isteyin.

Ev işi yapın

Ev işleriyle uğraşarak en az bir saat aerobik yapmış kadar kalori yakıldığı pek bilinmez. Silin, süpürün, cam silin. Ne kadar hızlı hareket edersiniz, o kadar kalori yakarsınız. Bunlara rağmen karar veremediyseniz size şunu söyleyebiliriz: Yarım saat elektrik süpürgesiyle kararlı bir şekilde süpürmek on dakika jogging yapmak yerine geçebilir.

Yatakta kalın

Sabahları uyanır uyanmaz yataktan fırlamak yerine beş dakika daha yatakta kalarak gününüzü daha enerjik geçirmenizi sağlayacak bir egzersiz seti. Yan ve dümdüz duracak şekilde yatın ve üstteki bacağınızı on-onbeş defa havaya kaldırıp indirin. Bacak değiştirin. Sonra sırtüstü uzanın, bel boşluğunuza bir yastık yerleştirin ve her bacağınızı on santim havaya kaldırıp onbeşer saniye bu şekilde tutun. Egzersiz sırasında karın kaslarınızı da gergin tutarsanız, hem bacak hem karın kaslarınızı çalıştırmış olursunuz.

Vücudunuzu fırçalayın

Vücudunuzu fırçalamak teninizi sırf ölü derilerden temizleyip arındırmakla kalmaz aynı zamanda kan dolaşımını hızlandırır ve selülit oluşumunu engeller. Duşun altına geçmeden önce uzun saplı bir fırça ile vücudunuzu kararlı bir şekilde fırçalayın.

Bekleme vakitlerinizi değerlendirin

Banyo yapacaksınız, ama küvetin suyla dolmasını beklemeniz gerekiyor öyleyse suyun dolmasını beklerken vücudunuzu çalıştırabilirsiniz. Küvetin kenarına oturun, ellerinizle küvetin kenarlarından tutunun ve ellerinizden destek alarak kalçanızı on-onbeş defa havaya kaldırın. Banyo yerine duş almayı tercih ediyorsanız mutfakta egzersiz yapın. Yemek pişirirken dolu şişeler kullanarak kollarınızı güçlendirebilirsiniz. Ayakta durun, kalçalarınızı sıkı tutarak bacaklarınızı ayırın ve ellerinizdeki su şişelerini yirmi-otuz defa kaldırıp indirin.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Adınız:
Mesajınız:
 
Popüler Sayfalar:
Son Ziyaretler:
© 2015 Şifalı Bitkiler Sitesi
Ücretsiz Web Sitesi