Hareket sistemi üzerine

- Sportif aktivite eklemlerin doğal genişlik derecesinin korunmasına ve gelişmesine imkan sağlar, ankiloza  karşı mücadele eder.

- Beslenmeyi ve kıkırdakların devinme yeteneklerini kolaylaştırarak eklemlerin en iyi şekilde korunmasını ve bakımını sağlar.

- Kemik düzeyinde; kalsiyum tutulmasını kolaylaştırır, yaşlı insanlarda sıklıkla görülen osteoporoz hastalığına karşı mükemmel bir korunma aracıdır.

- Kas tonusunun iyileşmesi sayesinde; sportif aktivite kalça, dizler ve özellikle omurga düzeyindeki ağrıların önlenmesine imkan sağlar.

- Bel ağrılarına karşı en iyi ilaçtır fakat, şayet omurganızın durumuna sağlık verilmeyen sporları ya da kötü jimnastik hareketleri yaparsanız, zararlı da olabilir.

Kalp-damar sistemi üzerine

- Kalbin çalışma sistemini düzenler, efektif ve ekonomik çalıştırır.

- Periferik damar direnci azalacağından kalp üzerindeki yük kalkar.

- Hipertansiyon düzelir.

- Dolaşım hızlanır, bundan dolayı metabolik artıkların atılımı kalaylaşır.

- Pulmoner oksijenasyon yeteneği artar.

Psikolojik yararlar

- Kendine güveni uyandırır, hırsı artırır.

- Heyecanı ve stresi azaltır.

- Bedenin bilincine varılır, seksüel yaşamın düzenine katkı sağlar.

- Beynin daha iyi oksijenlenmesi sayesinde, zekasal etkinliği yükseltir.

- Gurup düşüncesi, bireyler arasında ilişkiler, karşılıklı olarak saygı kavramı gelişir.

- Zevk alma duyusu gelişir; bu beyinden salgılanan hormonlar ile olur; endorfinler; aile ve mesleki kaygılardan kurtulmaya imkan sağlar.

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Adınız:
Mesajınız:
 
© 2015 Şifalı Bitkiler Sitesi
Ücretsiz Web Sitesi