Kalori hesapları yapmadan, forma girmenizi sağlayan Çin diyeti basit bir temel ilkeye dayanır. Organizmamızda, tıpkı besinlerle olduğu gibi iki zıt enerji vardır: toprağa ve soğuğa bağlı dişi enerji. Yin ve gücü, ateşi temsil eden Yang.
Yin tipi diyeti Pazartesi * Kahvaltı: Tarçınlı çay, 1 bardak pirinç sütü. 3 etimek. * Öğle: Sebzeli pilav. Biraz kırmızı biber veya soya sosu ile tatlandırılmış tavada sebze. * İkindi: 1 meyve. * Akşam: Buharla pişirilmiş pilav ve safranlı dana eti. Fırında domates. 2-3 haşlanmış erik.
Salı * Kahvaltı: 1 fincan çay. Müslili süt. * Öğle: Haşlanmış soya fasulyesi, havuç ve mısırlı salata. 1 haşlanmış elma. * İkindi: 1 meyve. * Akşam: Buharda pişmiş pilav ve fırında balık. Buharda pişmiş sebze.
Çarşamba * Kahvaltı: Sütlü kahve. 2 dilim kepekli ekmek. * Öğle: Bezelyeli pilav. 1 rafadan yumurta. Buharda pişmiş ıspanak. 1 haşlanmış meyve. * İkindi: 1 bardak süt. * Akşam: Curry'li tavuk veya karides. Karışık haşlanmış sebze. 1 meyve.
Perşembe * Kahvaltı: 1 fincan çay, 1 dilim ekmek ve 1 dilim ananas. * Öğle: Kızarmış tavuk. Bularda pişmiş sebze ve salata. * İkindi: 1 meyve * Akşam: Soya soslu spaghetti. 1 dilim ızgara et.
Cuma * Kahvaltı: 1 fincan kahve. 2 dilim kepek ekmeği, diyet bal. * Öğle: 1 dilim ızgara et. Curry'li sebze haşlaması. 1 sandviç ekmeği. * İkindi: 1 meyve. * Akşam: Sebze çorbası. Fırında dil balığı. Meyve salatası.
Cumartesi * Kahvaltı: 1 fincan çay. Müslili süt. * Öğle: Curry'li tavuk. Meyve salatası. * Akşam: Buharda pişmiş pilav. Baharatlı omlet. 1 meyve.
Pazar * Kahvaltı: 1 fincan çay. 2 dilim kepek ekmeği. Diyet bal. * Öğle: Taze soğanla pişirilmiş soyalı tavuk. * Akşam: Buharda pişmiş domatesli pilav. Haşlanmış taze fasulye.
Yang tipi diyeti Pazartesi * Kahvaltı: 1 fincan yasemin çayı, 1 fincan Müslili süt. * Öğle: 1 yumurta, domates, soya filizi ile hazırlanmış salata. Salatayı hafif soya sosu ve karabiberle tatlandırabilirsiniz. 1 sandviç ekmeği. 1 meyve. * Akşam: Mantarlı pilav. Haşlanmış kuşkonmaz ve haşlanmış balık filato.
Salı * Kahvaltı: 1 fincan kahve. 2 dilim etimek ve diyet bal. * Öğle: Buharda pişirilmiş pilav. Tavada sarmısak, kırmızı biber ve soya sosu ile pişirilmiş ıspanak ve soya filizi. * İkindi: 1 meyve suyu veya 1 meyve. * Akşam: Mantı çorbası. Meyve salatası.
Çarşamba * Kahvaltı: 1 fincan sütlü kahve. 1 dilim ekmek. 1 meyve. * Öğle: Buharda pişirilmiş soya soslu pilav. Havuz rendesi. * Akşam: Safranlı haşlanmış balık. Soya filizi ve domates salatası. 1 sandviç ekmeği.
Perşembe * Kahvaltı: 1 fincan yasemin çayı. Müslili süt. * Öğle: Bezelyeli ve soya soslu spaghetti. Müslili yoğurt. * Akşam: Sebze çorbası. Buharda pişirilmiş tavşan eti.
Cuma * Kahvaltı: 1 fincan çay. Müslili yoğurt. * Öğle: Bezelye, domates ve biberle hazırlanmış soya soslu salata. * Akşam: Mantı çorbası, Tavuk (göğüs eti), 1 meyve.
Cumartesi * Kahvaltı: 1 fincan süt. 2 etimek. Diyet bal. 1 bardak meyve suyu. * Öğle: Mantarlı pilav. Buharda pişirilmiş sebze. * Akşam: Mantı çorbası, Tavuk (göğüs eti). 1 meyve.
Pazar * Kahvaltı: 1 fincan kahve. 2 etimek. Diyet bal. 1 meyve. * Öğle: Buharda pişirilmiş sebzeli pilav. Mantarlı dil balığı fileto. * Akşam: Sebze çorbası. Buharda pişirilmiş kuşkonmaz ve tavuk (göğüs eti).

Önceki
Önceki Konu:
Çikolata Diyeti
Sonraki
Sonraki Konu:
Dash Diyeti

Yapılan Yorumlar

Henüz kimse yorum yapmamış.

Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

Yorum Yapın

Adınız:
Mesajınız:
 
© 2015 Şifalı Bitkiler Sitesi
Ücretsiz Web Sitesi